Oom Alfa: Si Odong-odong Merah

Bukune
11

Semua orang pasti punya sahabat istimewa, teman untuk berbagi suka maupun duka. Dan buat gue, sahabat istimewa itu bernama Alfa. Dia bisa jadi teman curhat, rela menemani ke mana pun gue pergi, sampai membantu keluar dari segala macam kesusahan.

Alfa juga unik. Hobinya galau, suka ngadat, dan punya prinsip ‘biar lambat asal semaput’. Kalo udah kayak gitu, gue cuma bisa melukin Alfa. Sayang…, dia nggak bisa meluk balik. Ya, gimana bisa? Alfa, kan, seonggok motor tua butut~!

Jangan nganggap gue gila gitu, dong…, persahabatan, kan, nggak melulu sesama makhluk hidup. Gue buktiin di cerita ini, persahabatan gue—Ari, bocah labil dan galau—, dan Alfa yang penuh tawa, dilema, serta derit



-Bukune-

Read more

Reviews

4.0
11 total
Loading...

Additional Information

Publisher
Bukune
Read more
Published on
Sep 1, 2013
Read more
Pages
332
Read more
ISBN
9786022201113
Read more
Read more
Best For
Read more
Language
Indonesian
Read more
Genres
Fiction / Romance / General
Read more
Content Protection
This content is DRM protected.
Read more

Reading information

Smartphones and Tablets

Install the Google Play Books app for Android and iPad/iPhone. It syncs automatically with your account and allows you to read online or offline wherever you are.

Laptops and Computers

You can read books purchased on Google Play using your computer's web browser.

eReaders and other devices

To read on e-ink devices like the Sony eReader or Barnes & Noble Nook, you'll need to download a file and transfer it to your device. Please follow the detailed Help center instructions to transfer the files to supported eReaders.
©2018 GoogleSite Terms of ServicePrivacyDevelopersArtistsAbout Google
By purchasing this item, you are transacting with Google Payments and agreeing to the Google Payments Terms of Service and Privacy Notice.