Shamandura Generation

Claudio Di Manao

Shamandura Generation is an exhilarating portrait of
Sharm el Sheikh's diving community. Between boats, corals and bars the
characters of Shamandura Generation live and dive forgetting about their age in a surreal Egypt Riviera and a marvelous Red Sea.
A real 'Cult Book' among the Red Sea divers.

"This book took a while to get into. The author starts by explaining certain things about working and living in Sharm el Sheikh. However, once into the main part of the book, I found the content to be amusing and enjoyable, even though it is obvious there is a considerable amount of poetic licence. Just the book to take with you if you are going on a diving liveaboard or resort holiday."
Read more

Reviews

Loading...

Additional Information

Publisher
Claudio Di Manao
Read more
Published on
Mar 22, 2015
Read more
Pages
180
Read more
ISBN
9788890677403
Read more
Features
Read more
Read more
Language
English
Read more
Genres
Humor / Topic / Sports
Sports & Recreation / Scuba & Snorkeling
Travel / Africa / North
Read more
Content Protection
This content is DRM protected.
Read more
Read Aloud
Available on Android devices
Read more

Reading information

Smartphones and Tablets

Install the Google Play Books app for Android and iPad/iPhone. It syncs automatically with your account and allows you to read online or offline wherever you are.

Laptops and Computers

You can read books purchased on Google Play using your computer's web browser.

eReaders and other devices

To read on e-ink devices like the Sony eReader or Barnes & Noble Nook, you'll need to download a file and transfer it to your device. Please follow the detailed Help center instructions to transfer the files to supported eReaders.
Claudio Di Manao
Gli oceani sono sull’orlo del collasso e ormai non lo dicono solo le associazioni ambientaliste, ma le Nazioni Unite e fior di governi.
Il nuovo libro di Claudio Di Manao nasce da una di quelle idee che bastava pensarci: più gente si porta sott'acqua a vedere le meraviglie del mare, piú persone comprenderanno il suo valore ed inizieranno a rispettarlo.
Thomas Canyon è un istruttore subacqueo incaricato per questa missione dal Mare in persona nelle sembianze di Bahira, fascinosa figura femminile, che lo trarrà d’impaccio quando tutto sembra andare a rotoli. Thomas Canyon conduce noi e decine di adepti tra i fondali più belli del mondo, quelli del Mar Rosso. Lungo un iter di guru suo malgrado ci incanta con le sue avventure tra coralli e deserto, tra divertenti stratagemmi, arguzie e riflessioni profonde sulle paure umane nei confronti del mare e delle sue creature. Con l’attendibilità scientifica e la verosimiglianza dei fatti narrati tipiche dell’autore, editorialista per quotidiani e webzine.
La lettura avanza scorrevole tra ricercatori, tradizioni beduine, incontri con personaggi molto realistici, isole e spiagge deserte, e slanci ambientalisti, dialoghi illuminanti, ma soprattutto con quella conoscenza dei fondali che può avere solo chi in quelle acque ha vissuto e sa esattamente cosa aspettarsi in ogni ora del giorno e della notte.
Più vai avanti con le pagine e più senti di provare amore per il mare. Lettura immancabile soprattutto per chi il mare non lo conosce e, anzi, forse ne ha anche un po’ paura.
Un libro divertente, documentato. Appassionante. Dallo stesso autore di Figli di Una Shamandura un altro libro con la stoffa del cult.
©2018 GoogleSite Terms of ServicePrivacyDevelopersArtistsAbout Google
By purchasing this item, you are transacting with Google Payments and agreeing to the Google Payments Terms of Service and Privacy Notice.