БелсатТВ

Translate the description into English (United States) using Google Translate?Translate the description back to Belarusian

Тэлебачанне «Белсат» – адзінае незалежнае тэлебачанне ў Беларусі. Мабільны дадатак «Белсату» – гэта наўпроставы эфір, аператыўныя навіны і аналітыка.

Глядзі наўпроставую трансляцыю каналу «Белсат». Чытай самыя свежыя навіны і аналітыку. Спраўджвай расклад тэлепраграмы. Дасылай нам свае навіны, фота і відэа, агучвай праблемы, з якімі мы можам дапамагчы.

«Белсат», першы незалежны тэлеканал у Беларусі, пачаў трансляцыю 10 снежня 2007 года, у Сусветны дзень правоў чалавека. Праект рыхтаваўся Польскім тэлебачаннем пад кіраўніцтвам Агнешкі Рамашэўскай-Гузы з чэрвеня 2006 года. Канал быў створаны як структурная адзінка Польскага тэлебачання.

У тэлевізійнай сферы «Белсат» зламаў манаполію дзяржаўнага тэлебачання на асвятленне падзеяў у Беларусі. Сярод іншага, таму тэлеканал і яго журналістаў пераследуюць улады.

За асвятленне пратэставай вясны 2017 журналістам «Белсату» агулам далі каля 9000 долараў штрафу, у эквіваленце. Акрамя таго, нашыя журналісты правялі за кратамі агулам больш за месяц. Цягам двух тыдняў сакавіка затрымалі ўдвая больш журналістаў, чым за ўвесь мінулы год. Паляванне спецслужбаў ідзе найперш на тых рэпарцёраў, якія асвятляюць Маршы недармаедаў онлайн.

У снежні 2009 года «Белсат» ужо другі раз атрымаў адмову ў рэгістрацыі афіцыйнага прадстаўніцтва каналу ў Менску. Журналісты, пазбаўленыя такім чынам магчымасці працаваць з афіцыйнай акрэдытацыяй, зрабіліся аб’ектам сталага ціску з боку КДБ, міліцыі ды пракуратуры Беларусі. У лютым 2010 года суд у Менску арыштаваў нібыта за хуліганства на 10 дзён Івана Шульгу, незалежнага беларускага журналіста, які супрацоўнічае з «Белсатам». Раней міліцыя спрабавала ўварвацца ў кватэру, якую займае прадстаўнік «Белсату». Штодзённай практыкаю сталі выклікі нашых працаўнікоў на допыты, канфіскацыя знятых матэрыялаў, адмова ва ўездзе ў Беларусь.

Тэлебачанне «Белсат» імкнецца даць беларусам доступ:

– да незалежнай інфармацыі;
– да дакладных звестак пра гісторыю краіны;
– да поўнай інфармацыі пра міжнароднае атачэнне Беларусі,
– да цікавых культурніцкіх і забаўляльных праграмаў на іхнай роднай мове.

Тэлеканал спрыяе навядзенню мастоў паміж Еўропаю і Беларуссю ды падтрымлівае працэс дэмакратызацыі гэтай краіны.

Істотна, што адной з мэтаў «Белсату» ўжо ўдалося дасягнуць. Калі тэлебачанне пачынала працу, яно было адзіным тэлеканалам у свеце, які трансляваў свае праграмы па-беларуску. Пад уплывам «Белсату» ды іншых замежных медыяў, якія працуюць на беларускай мове, – гэта пераважна замежныя радыёстанцыі – паступова павялічваецца ўдзел беларускай мовы ў праграмах беларускага дзяржаўнага радыё і тэлебачання.
TV "Belsat" - the only independent television in Belarus. Mobile application "Belsat" - a live, current news and analytics.

See a live broadcast channel "Belsat". Read the latest news and analytics. Check schedule TV programs. Send us your news photos and videos, voice problems, we can help.

"Belsat", the first independent television station in Belarus, began broadcasting December 10, 2007, World Human Rights Day. The project was prepared under the supervision of the Polish TV Polish journalist-Cones with June 2006. The channel was created as a structural unit of the Polish Television.

In the television realm of "Belsat" broke the monopoly of the state television coverage of events in Belarus. Among other things, so the channel and its journalists persecuted by the authorities.

For coverage of spring 2017 protesting journalists of "Belsat" generally gave about $ 9,000 fine equivalent. In addition, our journalists held in prison for a total of more than a month. Within two weeks of March was detained twice more journalists than for all of last year. Hunting intelligence services is primarily on the reporters covering the March nedarmaedav online.

In December 2009, "Belsat" for the second time received a refusal to register an official channel of representation in Minsk. Journalists deprived so the opportunity to work with the official accreditation, have been the object of constant pressure by the KGB, the police and the prosecutor's office of Belarus. In February 2010, a court in Minsk arrested allegedly for hooliganism for 10 days Ivan Shulga, independent Belarusian journalist who collaborates with "Belsat". Earlier, the police tried to break into an apartment occupied by a representative of "Belsat". The daily practice of our employees has become a challenge for interrogations, removal of removed materials, refusal of entry to Belarus.

TV "Belsat" is committed to providing access to Belarusians:

- to independent information;
- to accurate information about the history of the country;
- to complete information about the international environment of Belarus,
- to the most interesting cultural and entertainment programs in their own language.

Channel contributes to building bridges between Europe and Belarus and supporting the democratization process in the country.

It is significant that one of the goals of "Belsat" has already been achieved. If the TV starts up, it was the only television station in the world to broadcast their programs in Belarusian. Under the influence of "Belsat" and other foreign media operating in the Belarusian language - it is mostly foreign radio stations - gradually increasing the participation of the Belarusian language in the programs of the Belarusian State TV and Radio.
Read more
Collapse
4.6
193 total
5
4
3
2
1
Loading...

What's New

Хутчэйшае аднаўленне навінаў на галоўнай старонцы
Read more
Collapse

Additional Information

Updated
February 5, 2019
Size
3.4M
Installs
10,000+
Current Version
18.12.1
Requires Android
4.4 and up
Content Rating
Everyone
Interactive Elements
Users Interact
Permissions
Offered By
Belsat
©2019 GoogleSite Terms of ServicePrivacyDevelopersArtistsAbout Google|Location: United StatesLanguage: English (United States)
By purchasing this item, you are transacting with Google Payments and agreeing to the Google Payments Terms of Service and Privacy Notice.