My Invisalign - Official App

4.5
13.9K reviews
500K+
Downloads
Content rating
Everyone
Screenshot image
Screenshot image
Screenshot image
Screenshot image
Screenshot image
Screenshot image
Screenshot image

About this app

Looking to transform your smile with the most advanced clear aligner in the world? Already in treatment and need support? The My Invisalign app is a one-stop shop that helps deliver healthy, beautiful smiles.

Interested in Invisalign® treatment?

• Learn all about Invisalign clear aligners and what they can do for you.
• Simulate your new smile with our SmileView™ simulation tool and share your results with friends and family.
• Find a doctor near you and request a consultation. Your personal smile concierge representative will reach out to get your appointment scheduled and be there for you every step of the way.

Already an Invisalign patient?

• Refer a friend and get a $100 gift card when your friend signs up for treatment!
•View the ClinCheck® treatment plan shared by your doctor. This feature is available by doctor's invitation only.
• Stay on track with your new smile by using Invisalign®Virtual Care to share photos and receive feedback from your doctor. This feature is available by doctor's invitation only.
• Monitor your wear-time progress with weekly, monthly, and yearly views.
• Personalize your treatment calendar to keep track of your appointments and other events!
• Track your daily and historical aligner wearing time with a custom timer.
• Receive reminders and notifications when it’s time to change your aligners.
• View and share your progress video and before & after photos with friends and family.
• Provide rating and feedback on your experience with the app.

Connect your Wear OS to your phone to access the custom aligner tracker in the My Invisalign watch app.

For more information on Invisalign clear aligners, visit us at www.Invisalign.com.
Updated on
May 23, 2024

Data safety

Safety starts with understanding how developers collect and share your data. Data privacy and security practices may vary based on your use, region, and age. The developer provided this information and may update it over time.
No data shared with third parties
Learn more about how developers declare sharing
No data collected
Learn more about how developers declare collection
Data isn’t encrypted
You can request that data be deleted

Ratings and reviews

4.5
13.7K reviews
Erin Lankowski
June 6, 2024
This app is the worst. Continuously crashes. It glitches alot so I have to retake my photos again. The timer doesn't even make sense. This app is designed so you don't have to visit your dentist in person and you are relying on sending photos to continue treatment. For as much as I'm paying to have Invisalign, this app is trash. I think a 3 year old could have done a better job designing it.
Did you find this helpful?
Align Technology
June 7, 2024
We're sorry that you experienced problems with the app. Please contact us at https://bit.ly/2qMoiAT so we can get more information to assist.
Noah Beltran
May 31, 2024
Not only does it require you to input a pin or use biometrics every time you open the app, it now randomly logs you out and messes with your time logs. Taking care photos is a chore, and the detection never seems to work properly. Terrible app. Update: Now it won't let me sign in at all. When I hit "Log In" the app goes into an endless loading screen.
Did you find this helpful?
Align Technology
May 31, 2024
We're sorry that you're having a problem with the app. Please contact us at https://bit.ly/2qMoiAT so we can get more information to assist.
Eric Lofland
May 1, 2024
Honestly, this app is terrible. None of the features work. I enabled alerts when I got the app. I have checked that notifications are allowed under my phone settings. No alerts at all. Not for putting aligners back in. Not for swapping to the next set. Not for taking photos. Baffling, the unlabeled play button icon means you have taken the aligners out, while the unlabeled pause button means that you have put them back in. Trash interface, trash functionality.
2 people found this review helpful
Did you find this helpful?
Align Technology
May 10, 2024
We're sorry that you you had issues the app. If you'd like to share additional feedback, please contact us at https://bit.ly/2qMoiAT.

What's new

Thank you for the continuous feedback. We have made some bug fixes and performance improvement in this release.