Ubur-Ubur Lembur

GagasMedia
2,192
Free sample

HAL kedua yang gue nggak sempat kasih tahu Iman:
jadi orang yang dikenal publik harus tahan dengan asumsi-asumsi orang. Misalnya, orang-orang penuh dengan asumsi salah. Gue kurusan dikit, dikomentarin orang yang baru ketemu, ' Bang Radit, kurusan, deh. Buat film baru, ya?' Gue geleng, 'Enggak.' Gue bilang, 'Emang lagi diet aja.' Dia malah balas bilang, 'Ah bohong! Paling abis putus cinta, kan?'

Giliran gue potong rambut botak, ada orang yang ketemu gue di mall nanya, 'Wah botak sekarang? Lagi shooting Tuyul dan Mbak Yul Reborn, ya, Bang?' Kalau udah gitu gue cuma terkekeh sambil jawab, 'Enggak, lagi cosplay jadi kacang Sukro, nih.'


***

Ubur-ubur Lembur adalah buku komedi Raditya Dika. Bercerita tentang pengalamannya belajar hidup dari apa yang dia cintai, sambil menemukan hal remeh untuk ditertawakan di sepanjang perjalanan. Seluruh bab di dalamnya diangkat dari kisah nyata.

-------

#uburuburlemburrd

Read more
Collapse
4.7
2,192 total
Loading...

Additional Information

Publisher
GagasMedia
Read more
Collapse
Published on
Feb 1, 2018
Read more
Collapse
Pages
232
Read more
Collapse
ISBN
9789797809157
Read more
Collapse
Read more
Collapse
Best For
Read more
Collapse
Language
Indonesian
Read more
Collapse
Genres
Fiction / Humorous / General
Read more
Collapse
Content Protection
This content is DRM protected.
Read more
Collapse

Reading information

Smartphones and Tablets

Install the Google Play Books app for Android and iPad/iPhone. It syncs automatically with your account and allows you to read online or offline wherever you are.

Laptops and Computers

You can read books purchased on Google Play using your computer's web browser.

eReaders and other devices

To read on e-ink devices like the Sony eReader or Barnes & Noble Nook, you'll need to download a file and transfer it to your device. Please follow the detailed Help center instructions to transfer the files to supported eReaders.
©2018 GoogleSite Terms of ServicePrivacyDevelopersArtistsAbout Google|Location: United StatesLanguage: English (United States)
By purchasing this item, you are transacting with Google Payments and agreeing to the Google Payments Terms of Service and Privacy Notice.