Ecstasy love

Damster edizioni
1
Free sample

"A diciassette anni l'amicizia e l'amore sono sproporzioni: uno ha il valore dell'eternità e l'altro i contorni del sogno." dice Matteo B. Bianchi nella prefazione. A diciassette anni si può essere qualunque cosa, in potenza, e non si è ancora nulla, in concreto. "Ecstasy love" è una fotografia di quel momento esatto. Leggendo la storia di Frà è difficile non identificarsi, non ritrovare un pezzetto del proprio percorso adolescenziale, perché forse tutti siamo stati così. Eliselle riesce a rievocare quel momento con genuinità e realismo. La storia di Frà che dalla città si trasferisce in campagna è la storia di un doppio sradicamento: uno geografico e uno emotivo. In questo limbo la protagonista scopre una serie di nuovi amici, che la traghetteranno da un mondo all'altro. Sono i ragazzi di provincia, che devono quotidianamente fare i conti con la noia che li sovrasta e con l'isolamento dai grandi centri.
Read more
5.0
1 total
Loading...

Additional Information

Publisher
Damster edizioni
Read more
Published on
May 9, 2012
Read more
Pages
201
Read more
ISBN
9788895412788
Read more
Language
Italian
Read more
Genres
Fiction / Coming of Age
Fiction / Literary
Fiction / Romance / General
Read more
Content Protection
This content is DRM free.
Read more
Read Aloud
Available on Android devices
Read more

Reading information

Smartphones and Tablets

Install the Google Play Books app for Android and iPad/iPhone. It syncs automatically with your account and allows you to read online or offline wherever you are.

Laptops and Computers

You can read books purchased on Google Play using your computer's web browser.

eReaders and other devices

To read on e-ink devices like the Sony eReader or Barnes & Noble Nook, you'll need to download a file and transfer it to your device. Please follow the detailed Help center instructions to transfer the files to supported eReaders.
©2018 GoogleSite Terms of ServicePrivacyDevelopersArtistsAbout Google
By purchasing this item, you are transacting with Google Payments and agreeing to the Google Payments Terms of Service and Privacy Notice.